Átállás az új CIB mobilalkalmazásra

Pár napja kaptam egy mailt a CIB Banktól, hogy kijött az új, színes-szagos mobilalkalmazásuk, váltsak, ha szeretnék. A váltáshoz kérni kell egy visszahívást amit megtettem és kb. egy nap múlva hívtak is. Mivel az email elég kevés részletet tartalmazott, plusz a visszahívás során derült csak ki pár fontos dolog, gondoltam megosztom itt, hátha másnak is hasznára válik:

  • Ha váltasz, az új alkalmazás által kezelt számlá(k)hoz az új mobil alkalmazás gyártja az OTP tokent az új mobilappon belüli használathoz is és a desktop Java applet azonosításához is. A régi app az OTP tokent netkapcsolat nélkül gyártotta, az új mobilappnál viszont kell a tokengyártáshoz az internetkapcsolat. Ez akkor jelenthet problémát, ha külföldön vagy egy desktop gép előtt és nem tudsz netet adni a mobilodnak.
  • Az alkalmazás csak a magán folyószámlák kezelését támogatja, céges bankszámlákat talán majd jövőre. Ha mindkettővel rendelkezel, akkor a céges számláid authentikációjához marad a korábban is élő token.
  • Amennyiben több magán folyószámla kezelését akarod megoldani az új mobil alkalmazásban és nem mindegyiknek te vagy az elsődleges tulajdonosa (=család egyéb számlái), úgy ezt csak úgy tudják elvégezni, hogy az aktiváció során a nem általad tulajdonolt számlákat a CIB24 telefonos azonosítóval authentikálod. Ha ez nem megy, akkor a saját számlá(i)d kerülnek bele az új mobilappba egész addig, amíg ezt az authentikációt el nem végzed.
  • Az új mobilapp aktiválásához szükség lesz a személyid számára és lejárati dátumára, illetve a bank által ismert személyes adataidra.

Hirtelen ennyi. Nekem sajna ez több szempontból nem felel még meg, úgyhogy maradok régi auth token user.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.