3D nyomtatás: Fusion 360 multipart extrude bug

Preface: száraz CAD workflow leírás lesz, ha nem bírod, inkább bele se kezdj a posztba, vagy csak ugorj a végére az új modellért :)

Pár napja csináltam ezt a D-gyűrűt a hátizsákokhoz. Ma reggel kitaláltam, hogy talán jobb lenne, ha sokkal kerekebb lenne az a rész, ahova az ujjam akasztom, úgyhogy fogtam a komponenst, gyártottam belőle egy, az anyjától független másolatot és nekiálltam átszerelni ilyenre:

Persze többféle út vezethet a megoldáshoz, én azonban frissen ébredt fejjel azt gondoltam, hogy levágom a csavaros részt a "D"-ről, átformálom az íves darabot, aztán összegyógyítom őket egy Lofttal. Ez így is történt egyébként, csak közben felfedeztem egy újabb bugot.

Ahogy kettévágom a D gyűrűt egy síkkal, 3 test keletkezik: a csavaros részek 2, egymástól különálló darabban és az ív:

A vágás után a korábban egy darabból álló csavaros rész felső felén nem mentek át az Extrude commandok. Azt gondoltam, hogy ez nyilván nem bug, hanem valami még reggeli fejjel értelmezhetetlen feature, úgyhogy az Extrude parancsok előtt csináltam egy Joint a két különvált darabra. Az Extrude ennek ellenére sem csinált semmit, ezért nekiálltam editálgatni őket:

Így derült ki, hogy a korábban definiált Extude command megkattan a multipart bodyktól (=egy body, több, egymással nem érintkező darabból). A screencast végén jól látszik, hogy egy frissen definiált Extrude command már simán átvitte mindkét darabot.

Summa summarum, van új, kerekebb D-gyűrű, viheted a youmagine.com-ról.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *